2008. december 6., szombat

"Leköszönő vállalatvezető, amikor átadja a vállalatot a következő vezetőnek, átnyújt neki három borítékot:
- Ha bajban leszel, nyisd ki az első borítékot. Ha megint bajban leszel, akkor a második borítékot. Ha megint bajban leszel, akkor a harmadikat.
Az új vezető első időszaka nagy sikerekkel teljes,mindenki örül az új vezetőnek, dícsérik, méltatják... a nagy változások időszaka ez, siker, népszerűség. Aztán egyre rosszabbul mennek a dolgok, olyannyira hogy a vállalat csődközelbe kerül. Ezért kinyitja az első borítékot, és ezt találja benne: "Szervezd át a vállalatot".
Átszervezi a vállalatot, és megint sikeres lesz: nagy eredményeket ér el, ismét a népszerűségi listák élére tör. De megint csak jönnek a bajok és a problémák, és megint közel kerül ahhoz, hogy be kelljen zárni a vállalatot. Ekkor kinyitja a második borítékot: "Szervezd át megint a vállalatot".
Ismét átszervezi a vállalatot, megint sikeres lesz és népszerű. De csak jön a harmadik időszak is, amikor ismét kudarcokkal kell szembe néznie, megint jön a csődközeli állapot. Ekkor kinyitja a harmadik borítékot:
"Most te írj három borítékot". "