2008. november 10., hétfő

AZ IGAZSÁGOT BÁRKI KIMONDHATJA

Különösen akkor kell valakire odafigyelnünk, ha nem ért velünk egyet. Mert az igazságot bárki kimondhatja. Másrészt néha esetleg több igazság is van.

Az igazság pedig felelőssé teszi azt, aki tud róla.

EMBERI KÖRNYEZET

A valódi találkozás alapja a másik ember lényének teljes elfogadása.
Nem feltétlenül az összes tetteinek, véleményének, stb., de az összes érzelmének feltétel nélküli, teljes elfogadása.

"A te házadba egyenruha nélkül is beléphetek anélkül, hogy a Koránból bármit is elhadarjak, vagy megtagadjak bármit is belső világomból.

Ha veled vagyok, nem kell mentegetőznöm, védekeznem, nem kell semmit sem igazolnom. Felülemelkedve esetlen szavaimon, olyan érveléseimen, amelyekkel magamat csapom be, te énbennem mindig csak az embert látod, tiszteled bennem a meggyőződések, szokások és a személyes barátság hordozóját.

Ha más vagyok, mint te, ezzel ahelyett, hogy lealacsonyítanálak, felmagasztallak.

Én, úgy, mint mindenki más, szükségét érzem, hogy elismerjenek. Előtted tisztának érzem magam, és feléd tartok. Szükségem van rá, hogy oda menjek, ahol makulátlan vagyok. Hálás vagyok neked, hogy elfogadsz olyannak, amilyen vagyok.

Mit csinálhatok olyan baráttal, aki engem megítél?

Barátom, olyan szükségedet érzem, mint egy hegycsúcsnak, ahol lélegezni tudok.

Szükségét érzem, hogy visszaemlékezhessem arra a kis /kávézóra/ ,ahol együtt voltunk, és felidézhessem annak a naphoz hasonló békének mosolyát.

Ha még fogok harcolni, azt nagyrészt érted fogom tenni."

Antoine de Saint-Exupéry